V jídelně II.

Vstoupila jsem do jídelny. Dveře za mnou kovově zaklaply a za chvíli tenkými hlásky zacinkaly příbory, když jsem si z vaničky brala ten svůj pár. (Vybírala jsem ten, na kterém nebyly zaschlé zbytky jídla.)

Nakoukla jsem ke stolu, kde obvykle pan Nebeský sedává.

Byl tam.

Přistoupila jsem k výdejnímu pultu a nechala si na talíř naložit tatarský maďarský uherský nebo bůhví jaký guláš. Mě to bylo totiž úplně jedno, co to je za šlichtu, protože jsem poulila oči k zadnímu stolu a čekala co bude..

(Jídelně se říká Šlichtárna nebo Jedovna. Kdyby se šarmantní muž s plnovousem dozvěděl,   že se jen kvůli němu stravuji výtvory mistra Frankensteina /tak říkáme kuchaři/, pochopil by, že to s ním myslím smrtelně vážně….. Jedna z mých nejromantičtějších představ je, že nás jednou spolu odvezou na gastro do nemocnice....)

 

Zaplatila jsem a nesmělým krokem šla k jeho stolu.

Nezvedl hlavu, jen soustředěně zíral dolů.

Vypadal, jakoby něco četl.

Konečně se naše pohledy setkaly a on mi s úsměvem dovolil, abych si přisedla.

(Co jiného mu zbývalo.)

„Myslela jsem si, že něco čtete, tak jsem Vás nechtěla vyrušovat,“ řekla jsem, zatímco jsem ze židle promptně odfrnkla kousek smažené brokolice (která byla na repertoáru včera..)

„Já čtu polévku,“ řekl a ďolíčky v jeho tvářích byly opravdu okouzlující.

„Je dneska písmenková? Co píšou?“ proměnila jsem jeho nahrávku na smeč.

„Co píšou?“ uculil se,“no, něco o tom, že v Bystrci dělají perfektní jahodovou zmrzlinu…ale konec nevím, ten možná máte v polévce Vy.“

Ohromně mě potěšilo, že přistoupil na mou hru.

„Momentík, hned zalistuji,“ řekla jsem a uchopila lžíci.

„No, píšou tady, že sraz je v sobotu, v 16 hodin,“ řekla jsem a byla skoro rudá jako ten guláš, který mi stydnul na druhém talíři, „ ale nevidím tady adresu.“

Pan Nebeský se nepřestával culit přes vousy, odložil lžíci, protože svůj talíř měl už prázdný a řekl:“Je to Ondrouškova 8. Cukrárna Forte. Dělají dobrou i vanilkovou. Jakou příchuť máte nejradši?“

Když to dořekl, jeho pohled sjel trochu níž, asi k mým … rtům.

Jestli jsem při našich předchozích setkáních podvědomě viděla rudé pivoňky, nyní ty buclaté květy hořely dvoumetrovým plamenem.

Nevěděla jsem, kam se dívat a tak mě napadlo, že ukotvím oči v jeho očích.

Byly šedomodré, jako moře. Na těch dvou mořích uprostřed byly velké zornice, toť neklamný znak zájmu.

„Mám ráda čokoládovou,“ řekla jsem a pomalu srkala polévku.

„Tak v sobotu nashle,“ řekl muž a vstával.

„Vy jste dnes měl jen polévku?“ zeptala jsem se a zadívala se na něj očima, kterým se říká srnčí, protože mi bylo líto, že už odchází.

„Není mi dnes nějak dobře. Asi jsem něco špatného snědl,“ posteskl si muž a prohrábl si pomyslné vlasy.

(Bylo mi líto, že je mu zle, opravdu, ale řekla jsem si, že se má vize nemocnice možná brzy splní.)

„Tak nashle, ať je Vám brzo dobře,“ řekla jsem, „a jaké bude naše poznávací znamení?“

Pan Nebeský se usmál nadpozemsky krásným úsměvem a zeptal se:“Na co poznávací znamení?“

„Já nevím,“ řekla jsem,“ třeba se špatně vyspím a Vy mě nepoznáte. Pro jistotu budu mít pod pažou bochník chleba.“

Muž se rozesmál ještě víc a v jeho očích se zobrazilo očividné pobavení.

„Tak ahoj, těším se,“ řekl a odešel.

Ani si neuvědomil, že mi potykal.

Asi jsem ho chudáka zmátla s tím chlebem.

Nimrala jsem se v guláši, na jehož povrch mi Frankenstein nasypal cibuli tak, že tvořila obrazec kosočtverce, a myslela jsem na samé krásné věci.

Třeba na to, že jednou možná s panem Nebeským odjedeme……do nebe?

Možná jo, ale v sobotu každopádně do Bystrce na zmrzku.

 

 

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Jiřina Stavinohová | pátek 8.8.2014 16:22 | karma článku: 10,04 | přečteno: 508x
  • Další články autora

Jiřina Stavinohová

Kočka je problém !

Žiji v městském bytě, kousek od velkého parku. Zatoužila jsem po kočičí společnosti. Vybrala jsem si dospělou kočičí dámu z útulku. Velmi mě ale zarazila podmínka současné chovatelky – prý za nic na světě nesmí kočka utéct ven...

22.6.2015 v 22:03 | Karma: 13,37 | Přečteno: 765x | Diskuse| Společnost

Jiřina Stavinohová

Vegetariánství a jiné omyly

Hodně vážná úvaha o dnešní vlně stravování, kdy podle mě nevyhrává "rozum - racio", nýbrž jakési marketingem do gigantických rozměrů pufované zrníčko kukuřice, které mnozí lidé hledající sami sebe přijmou za modlu.

20.1.2015 v 22:08 | Karma: 21,01 | Přečteno: 1437x | Diskuse| Společnost

Jiřina Stavinohová

Mrazivé rozloučení se starým rokem

Možná přes okno uvidíš jen cosi co leží v trávě zmuchlané. Kombinace kombiné a plechovky od piva nebo to jen kouzlí mlha mrazivá?

30.12.2014 v 5:52 | Karma: 5,17 | Přečteno: 341x | Diskuse| Poezie a próza

Jiřina Stavinohová

Jak večeříme?

Zamyšlení o tom, jakým způsobem večeříme. Jeho účelem je pozastavit se, podívat se do historie a hlavně sousto pořádně prožvýkat.

30.10.2014 v 20:51 | Karma: 7,64 | Přečteno: 621x | Diskuse| Společnost

Jiřina Stavinohová

O pavoucích

Vskutku nevážné povídání o klepítkatcích, kteří v našich domovech žijí, ač nechceme, a dokáží zejména osobám ženského pohlaví okořenit běžný večer, kdy klidně uleháme do postelí. Jeho účelem je pobavit a podnítit fantazii.

26.10.2014 v 22:19 | Karma: 7,59 | Přečteno: 401x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

NATO určilo červené linie. Má dva scénáře zásahu proti Rusku, píší média

6. května 2024  12:35

Premium Severoatlantická aliance připravila krizové scénáře „červených linií“, při jejichž překročení...

S babičkou nepřežila nehodu ani vnučka. Její orgány zachránily tři jiné děti

6. května 2024  12:02,  aktualizováno  13:46

Nehoda z Čáslavic na Třebíčsku si vyžádala druhou oběť. Auto tam minulý čtvrtek zatím z...

Aktivisté žádají konec pedagožky Univerzity Karlovy a přednášky o „genocidě v Gaze“

6. května 2024  12:46,  aktualizováno  7.5 9:13

Karlova univerzita by měla přehodnotit zaměstnávání osob jako je doktorka Irena Kalhousová, uvádí...

Genocidu Palestinců by Netanjahuovi mohl i Hitler závidět, prohlásil Erdogan

12. května 2024  14:26

Turecký prezident Recep Tayyip Erdogan opět kritizoval izraelského premiéra Benjamina Netanjahua. S...

V Belgorodu se zhroutil obytný dům, podle úřadů po ukrajinském útoku

12. května 2024  11:48,  aktualizováno  14:25

Sledujeme online V ruském Belgorodu se částečně zhroutila vícepodlažní obytná panelová budova. Úřady nejprve...

Malostranský zápisník: Politické i ryze nepolitické hry českého engéše

12. května 2024

Premium Jak se interpeluje mezi náčelníkem generálního štábu a o 11 let mladší poslankyní? Při jaké pietě...

Část farmářů odškodníme. Další protesty jsou podpásovka, řekl Výborný

12. května 2024  12:57,  aktualizováno  13:10

Pěstitelům, kteří neměli pojištění proti mrazům, bude stát krátit kompenzace o polovinu. V pořadu...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 67
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 811x
Jsem žena, s duší šestnáctky, co ráda háže hnůj, protože sledovat v něm čirý ruch velkoměsta brouků je setsakramentsky zábavné!

Seznam rubrik