Kořeněný parfém

Seděli jsme všichni tři v kavárně. Jeho hnědé oči se mnohokrát setkaly s mýma, když jsme trpělivě naslouchali vyprávění našeho společného kamaráda.Vypadal přitažlivě a charismaticky. Rovný nos, bystré oči a bystrý intelekt ruku v ruce s mužnýma rukama vytvářely lahodnou harmonii podobnou bonboniéře s hořkou čokoládou.

Jeho rty měly příchuť kávového bonbonu. To proto, že usrkával svou vídeňskou kávu, zatímco pěna šlehačky mu ulpívala na vousech okolo rtů. Kávovou příchuť jsem ochutnala v okamžiku, kdy kamarád odešel na toaletu a já s ním zůstala sama.

Na nic totiž nečekal a políbil mě. Sladkost jeho úst byla podmanivá. Bylo to nečekané, silné a  rychlé. Cítila jsem jeho dech a vůni temně kořeněného parfému. Zašmátral pod stolem. Našel mé stehno a stiskl ho.

Nádech. Výdech. Vrátili jsme se zpět každý na své místo. Široce otevřenýma očima jsem se rozhlédla. Číšník umýval nádobí a hlouček hostů opodál se hlučně bavil. Větrák na stopě odváděl špatnou práci a na okamžik upoutal můj pohled.

Kamarád se dosud nevracel. Co teď?

Bylo dusno jako před letní bouřkou. Svírala jsem svou sklenici se suchým bílým vínem a moje dlaně byly napětím vlhké.

Podívala jsem se na něj. Jeho oči jako kávová zrnka mě sledovaly, což na mé duši způsobilo červené hebké cosi.

V ten okamžik se kamarád vrátil, posadil se a objednal si další láhev piva. Nic na nás nezpozoroval. Pokračoval v představování projektu, který jsme měli spolu rozjet. Vytáhl složku s dokumenty a předložil je na stůl. Studovali jsme plán ale moje vnímání bylo jako zahalené mlhou. Jeho přítomnost byla tak opojná! Možná jsem ty dvě deci neměla pít, blesklo mi hlavou.

Přišla řada na pár mých slov. Zdůrazňovala jsem nutnost zvýšit výdaje na reklamu a přitom jsem prst přitiskla na barevný výsečový graf. V ten moment jsem se dotkla jeho ruky, která ležela poblíž výkresu. Ucukla jsem. Horko. Zima. V krku se mi náhle utvořil knedlík, který nešel spolknout.

Asi za hodinu byla naše schůzka u konce. Rozloučila jsem se s oběma muži potřesením ruky a zamířila na Jakubské náměstí. Nedošla jsem daleko. Otočila jsem se a viděla ho. Stál před kavárnou a díval se na mně. Udělala jsem pár kroků zpět k němu a zeptala se:“Čekáš na někoho?“

 

Pak jsem viděla jen malý byt s porouchanou vodovodní baterií, postel s šedým povlečením a na stole láhev whisky, která házela odlesky ve světle lampičky.

Mužské tělo s tváří zarostlou plnovousem jsem z mých prsou odstrčila až když se rozednívalo. Vstala jsem. Promnula si oči. Přes malé okno jsem viděla probouzející se město a komín blízké továrny. Z komínu se kouřilo a já dostala chuť na cigaretu. Zvláštní, už rok a půl nekouřím. Nasoukala jsem se do džín a tiše šla ke dveřím.

Moje chůze po praskajících parketách ho zřejmě probudila. Přišel za mnou na temnou chodbu a s ním i jeho metr šedesát.

Autor: Jiřina Stavinohová | čtvrtek 17.4.2014 16:01 | karma článku: 11,61 | přečteno: 775x
  • Další články autora

Jiřina Stavinohová

Kočka je problém !

Žiji v městském bytě, kousek od velkého parku. Zatoužila jsem po kočičí společnosti. Vybrala jsem si dospělou kočičí dámu z útulku. Velmi mě ale zarazila podmínka současné chovatelky – prý za nic na světě nesmí kočka utéct ven...

22.6.2015 v 22:03 | Karma: 13,37 | Přečteno: 765x | Diskuse| Společnost

Jiřina Stavinohová

Vegetariánství a jiné omyly

Hodně vážná úvaha o dnešní vlně stravování, kdy podle mě nevyhrává "rozum - racio", nýbrž jakési marketingem do gigantických rozměrů pufované zrníčko kukuřice, které mnozí lidé hledající sami sebe přijmou za modlu.

20.1.2015 v 22:08 | Karma: 21,01 | Přečteno: 1437x | Diskuse| Společnost

Jiřina Stavinohová

Mrazivé rozloučení se starým rokem

Možná přes okno uvidíš jen cosi co leží v trávě zmuchlané. Kombinace kombiné a plechovky od piva nebo to jen kouzlí mlha mrazivá?

30.12.2014 v 5:52 | Karma: 5,17 | Přečteno: 341x | Diskuse| Poezie a próza

Jiřina Stavinohová

Jak večeříme?

Zamyšlení o tom, jakým způsobem večeříme. Jeho účelem je pozastavit se, podívat se do historie a hlavně sousto pořádně prožvýkat.

30.10.2014 v 20:51 | Karma: 7,64 | Přečteno: 621x | Diskuse| Společnost

Jiřina Stavinohová

O pavoucích

Vskutku nevážné povídání o klepítkatcích, kteří v našich domovech žijí, ač nechceme, a dokáží zejména osobám ženského pohlaví okořenit běžný večer, kdy klidně uleháme do postelí. Jeho účelem je pobavit a podnítit fantazii.

26.10.2014 v 22:19 | Karma: 7,59 | Přečteno: 401x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Má přejít česká ekonomika na válečný režim? Doba míru je pryč, říká Pojar

27. dubna 2024

Vysíláme Britský premiér Rishi Sunak nedávno oznámil, že jeho vláda uvede zbrojní průmysl do válečného...

Každý druhý učitel v Německu zažívá ve třídách násilí. Brutalita na školách roste

27. dubna 2024

Premium Německý učitel se stává docela riskantní profesí. Násilí se stává stále běžnější částí vyučování a...

Biden nečekaně kývl na předvolební debatu. Kdykoli kdekoli, říká Trump

26. dubna 2024  22:27

Americký prezident Joe Biden se v pátek nechal slyšet, že by chtěl do debaty se svým předchůdcem...

USA mění systém pomoci Ukrajině: už ne sklad, ale zbraně přímo ze zbrojovek

26. dubna 2024  21:30

USA chystají dosud největší balík vojenské pomoci Ukrajině v přepočtu za více než 140 miliard...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 67
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 811x
Jsem žena, s duší šestnáctky, co ráda háže hnůj, protože sledovat v něm čirý ruch velkoměsta brouků je setsakramentsky zábavné!

Seznam rubrik