Být sama sebou

Nedávno mi kamarádka řekla jednu věc, která mě zcela ohromila. Jedná se o domněle pravdivé tvrzení, které zjednodušeně zní:“Obleč si pořádný výstřih a zaujmeš ho.“

Možná si řeknete, že jsem asi opravdu blbá, že místo abych toto šalamounské přísloví jako liška podšitá tiše praktikovala, tak o něm píšu své zamyšlení.

Dobře, jak chcete. 

Vysvětlím vám svůj postoj.

Asi před měsícem jsem se nechala ostříhat nakrátko, ačkoliv několik mých známých nad tímto mým činem uronilo slzu. Já se totiž rozhodla, že budu tím, kým jsem, tedy bytostí, která má blízko ke skřítkovi, nikoliv k elegantní dámě, která nechává své lokny splývat po ramenou.

Kdykoliv dříve jsem své dlouhé husté vlasy nechala volně, nebylo to ono. Cítila jsem, že svádím, a to se mi nelíbilo, protože mě to odvádělo od přemýšlení, psaní a jiných důležitých věcí.

Asi jen jedinkrát jsem do své oblíbené kavárny dorazila prostovlasá, v sukni a vysokých podpatcích. Posadila jsem se jako vždy k oknu a ……nenapsala ani řádku.

Proč?

Protože jsem myslela jen a jen na to, jak se cítím sexy. Místo abych sledovala zajímavé lidí na ulici, zabývala jsem se miniaturním snítkem na své sukni. Místo laškování s dějovou linkou jsem koketovala sama se sebou v zrcadle, kde jsem kontrolovala bezchybný stav penetračního tónovacího krému, v tlusté vrstvě se na mé tváři vyskytujícího. Každou chvíli jsem také špulila pusu do objektivu mého mobilu v rámci narcistického exhibicionismu zvaného selfie.

Brr. Tak to by asi nešlo! Takovou maškaru už hrát nebudu.

Proč taky? Abych byla někdo jiný? Mám být prostoduchou umělohmotnou figurínou s duší prostitutky a nabízet své vnady jako trhovec koření v Bangladéši na tržnici?

Příště, když jsem zamířila zase do kavárny psát, šla jsem sama za sebe. Díky tomu jsem se po ulici mohla procházet v jemném dešti (což mám moc ráda), a neřešila jestli se mi rozmaže líčení či se mi vlasy zmáčí.

Jednoduše jsem nechala ty nezbedné kapky, aby mi volně stékaly po tváři a občas jsem si vlasy rozcuchala, protože má přirozenost je být vrabčák, nikoliv páv s perlovou korunkou na hlavě, pyšně si vykračující, plně si vědom svých předností.

Já místo ladnosti volím krok hravosti a skáču na dlažbě panáka nebo tančím kolem kaluží, což se prý pro dámy nesluší.

Ale to je mi úplně jedno.

Dorazila jsem do kavárny. Mám na sobě manšestrové sako, kalhoty, polobotky a příjemný pocit pohodlí. Usedám ke stolku a nořím se do světa slov, popisujících radost, napětí a lásku..

Přiznávám, že můj životní postoj, na nic si nehrající a upřímný, mě zřejmě připravil o mnoho šancí někoho zaujmout a možná pak zaujmout vedle něj místo v životě, resp. na pár dní v jeho posteli.

Tato skutečnost mě ale zas tak netíží.

Možná jsem romantik, možná jsem opravdu hloupá, ale každopádně jsem sama sebou.

A kdo mě bude chtít poznat, ten bude přitahován něčím jiným, než rýhou mezi ňadry.

Autor: Jiřina Stavinohová | úterý 12.8.2014 11:50 | karma článku: 10,58 | přečteno: 692x
  • Další články autora

Jiřina Stavinohová

Kočka je problém !

Žiji v městském bytě, kousek od velkého parku. Zatoužila jsem po kočičí společnosti. Vybrala jsem si dospělou kočičí dámu z útulku. Velmi mě ale zarazila podmínka současné chovatelky – prý za nic na světě nesmí kočka utéct ven...

22.6.2015 v 22:03 | Karma: 13,37 | Přečteno: 765x | Diskuse| Společnost

Jiřina Stavinohová

Vegetariánství a jiné omyly

Hodně vážná úvaha o dnešní vlně stravování, kdy podle mě nevyhrává "rozum - racio", nýbrž jakési marketingem do gigantických rozměrů pufované zrníčko kukuřice, které mnozí lidé hledající sami sebe přijmou za modlu.

20.1.2015 v 22:08 | Karma: 21,01 | Přečteno: 1437x | Diskuse| Společnost

Jiřina Stavinohová

Mrazivé rozloučení se starým rokem

Možná přes okno uvidíš jen cosi co leží v trávě zmuchlané. Kombinace kombiné a plechovky od piva nebo to jen kouzlí mlha mrazivá?

30.12.2014 v 5:52 | Karma: 5,17 | Přečteno: 341x | Diskuse| Poezie a próza

Jiřina Stavinohová

Jak večeříme?

Zamyšlení o tom, jakým způsobem večeříme. Jeho účelem je pozastavit se, podívat se do historie a hlavně sousto pořádně prožvýkat.

30.10.2014 v 20:51 | Karma: 7,64 | Přečteno: 621x | Diskuse| Společnost

Jiřina Stavinohová

O pavoucích

Vskutku nevážné povídání o klepítkatcích, kteří v našich domovech žijí, ač nechceme, a dokáží zejména osobám ženského pohlaví okořenit běžný večer, kdy klidně uleháme do postelí. Jeho účelem je pobavit a podnítit fantazii.

26.10.2014 v 22:19 | Karma: 7,59 | Přečteno: 401x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Co v EU prosadili čeští europoslanci? Nabíječky i Erasmus, připomínají se

28. dubna 2024

Premium V Bruselu a Štrasburku proběhlo v týdnu velké loučení. Ve stávajícím složení se totiž europoslanci...

Děti na Haiti cestou do školy překračují mrtvoly. Misie z USA líčí praktiky gangů

28. dubna 2024

Premium Od spolupracovnice MF DNES v USA Co mi vyprávěli po telefonu známí z Haiti, k nimž tam jezdím: školy a obchody se řídí podle toho,...

Zastřelili ho, pomočili a pověsili. Jak vznikla fotka mrtvého Mussoliniho

28. dubna 2024

Seriál Doufal, že uteče a i s milenkou dožije v bezpečí. To by se však víc než dvě dekády nesměl chlubit...

Hamás zveřejnil video Američana a Izraelce unesených v říjnu loňského roku

27. dubna 2024  19:18,  aktualizováno  21:55

Palestinské hnutí Hamás v sobotu zveřejnilo video zachycující dva z rukojmích, které uneslo při...

  • Počet článků 67
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 811x
Jsem žena, s duší šestnáctky, co ráda háže hnůj, protože sledovat v něm čirý ruch velkoměsta brouků je setsakramentsky zábavné!

Seznam rubrik