V restauraci

Vzduch byl jako když otevřeš rozehřátou troubu a slunce, dárce života, pálilo jako úkladný zabiják. Byl jsem v práci jako obvykle do pěti. Poté jsem vpadl do náruče parna, které mě dusilo jako matka na svých prsou dítě při příchodu Polednice.

Měl jsem nutný dress code, černé kalhoty a bílou košili. Ano, s dlouhým rukávem. (Košile s krátkým rukávem máme sice povolené, ale já je nemůžu nosit, protože mám ruce jako opice.)

...

Nejhorší výheň byla samozřejmě v tramvaji. Nedýchatelno panovalo nejen kvůli vysoké teplotě, ale také kvůli odéru orosených cestujících.

Tramvaj byla, když přehlédnu některá upocená inividua, plná také krásných žen, nyní spoře oblečených. Pohled na krásné nohy si nikdy nenechám ujít, i když, popravdě řečeno, mám oči jen pro jednu. (ne jednu nohu, ale jednu dívku.)

...

Celý den jsem na ni myslel a přemýšlel, co podniknout, aby si mě všimla.

Pracuje v jedné restauraci a já se rozhodl, že tam večer zajdu.

Nyní jsem byl trochu na vážkách, protože jsem se cítil stejně přitažlivě asi jako zpocená myš, ale touha vidět ji byla silnější.

Do restaurace jsem chodil jen asi dvakrát týdně, aby to nebylo nápadné a dával si pořád to samé k jídlu, protože jsem při pohledu na ni nebyl schopen uvažovat.

Je totiž tak krásná, že jakékoliv přirovnání k růžím či čemukoliv jinému romantickému by bylo jako srovnávat Moneta s EAN kódem.

Okouzlila mě také její pracovitost, jak přede mně pokládá talíř s polévkou, jak malinkými krůčky cupitá kolem stolů..

Ale nejkrásnější jsou její oči. Modré jako ...nevím co. Nejsem vlastně ani moc romantický. Když ale vidím ty oči, cítím se jako patnáctiletý kluk a nevím co dělat, ačkoliv je mi přesně tolik, kolik je dnes stupňů celsia ve stínu a to je věk, kdy bych už rozum měl mít.

Když jsem nastoupil do tramvaje, setmělo se. Hrál jsem v mobilu svou oblíbenou hru a nevěnoval tomu pozonost. Až prudký liják, který mlátil do plechové střechy soupravy, mě probudil ze střílení na virtuálního protivníka.

´Kruci, nemám deštník. Co naplat.´

Vystoupil jsem ven a kráčel ve vlnobití deště k restauraci, o níž se mi v noci dokonce párkrát zdálo.

Vstoupil jsem dovnitř. Můj oblíbený stůl u zrcadla, ve kterém ji můžu sledovat, když stojí za barem, byl volný. Vypadal jsem jako zmoklá slepice, ale nepřišlo mi, že to je etra velké faux-pas.

Sedl jsem si a rozhlédl se.

Byla tam.

Podívala se na mě a malý rohlíček jejího úsměvu mě zahřál na duši až tak, že jsem myslel, že ta košile na mě okamžitě uschne.

Rychle jsem si upravil své rozcuchané černé vlasy, ze kterých kapala voda.

Přišla k mému stolu a stála, jak má ve zvyku, s mírným, možná až příliš podřízeným předkloněním. Mě se to ale na ní strašně moc líbilo.

Objednal jsem si polévku a přitom se díval do těch jejích očí asi déle, než bylo nutné.

´Krucinál,´ běželo mi hlavou, ´co mám dělat? Musím jí něco říct.´

Když mi horký pokrm přinesla, odvážil jsem se, i když jsem si říkal, že jsem se snad dočista pomátl.

„Můžu se Vás, prosím, na něco zeptat,“ řekl jsem jí.

Dívala se na mě, nebo ne, dívala se spíš skrze mě.

Znejistěl jsem.

Hlavou mi letěly útržky různých šíleností a já nakonec řekl:“ Co to, prosím, hraje za hudbu. Je to moc příjemné.“

Dívka vypadala velmi překvapeně, odpověděla jakýsi název a kvapně odešla.

...

A mě zůstal zmatek v hlavě, zlost sám na sebe a polévka, kterou jsem v duchu zbožňoval, protože mi ji přinesla ONA.

Seděl jsem s pohledem zobodnutým do mokré ulice a cítil se jako bojovník, který čeká v zákopu a nemá v sobě ani špetku odvahy vstoupit do reality boje.

...

Sledoval jsem dění okolo.

Nějací hosté JI zastavili, když kráčela kolem jejich stolu a přáli si platit. S prominutím je odmítla, prý ať prosím zaplatí u kolegyně, že ta má přístup k pokladně.

...

Dojedl jsem vývar s nudlemi a otřel si vousy.

Chtěl jsem už odejít, protože jsem zklamal. Zklamal jsem sám sebe a cítil, že z toho výkopu chci jít pryč, ale byl jsem jako přikovaný.

Vydal jsem se k ní a oslovil ji: „Slečno, můžu u Vás prosím zaplatit?

„Ano, samozřejmě, můžete u mě,“ špitla dívka a přistoupila blíž.

„Vy jste měl polévku, že ano?“ řekla a podívala se na mě.

V ten moment jsem byl ztracen.

Podíval jsem se jí do očí a, snad jsem se do nich díval minutu nebo jen pár vteřin, ale měl jsem dojem, že odlétám.

Po nekonečně dlouhé době se podívala jinam, snad proto, aby se na mě za chvíli opět mohla zadívat.

Myslel jsem na její krásnou tvář a rty, tak maličké a červené, že mi dokonce i ty romantické růže vyvstaly před očima.

Byla u mě tak blízko, že stačilo jen se jí dotknout.

Dotkli jsme se.

To když mi vrátila zpět peníze.

Nejraději bych …

Ale to už bych blábolil.

Vyšel jsem ven a měl jsem dojem, že slyším nějakou hudbu.

Ačkoliv klasickou hudbu nemám rád, nyní jsem byl doslova unášen tóny houslí a ulice se zdála být nejmalebnějším místem ve vesmíru, kde všichni žijí sladce a radostně.

A já věřil.

Věřil jsem těm očím.

 

Autor: Jiřina Stavinohová | sobota 9.8.2014 21:02 | karma článku: 6,55 | přečteno: 746x
  • Další články autora

Jiřina Stavinohová

Kočka je problém !

Žiji v městském bytě, kousek od velkého parku. Zatoužila jsem po kočičí společnosti. Vybrala jsem si dospělou kočičí dámu z útulku. Velmi mě ale zarazila podmínka současné chovatelky – prý za nic na světě nesmí kočka utéct ven...

22.6.2015 v 22:03 | Karma: 13,37 | Přečteno: 765x | Diskuse| Společnost

Jiřina Stavinohová

Vegetariánství a jiné omyly

Hodně vážná úvaha o dnešní vlně stravování, kdy podle mě nevyhrává "rozum - racio", nýbrž jakési marketingem do gigantických rozměrů pufované zrníčko kukuřice, které mnozí lidé hledající sami sebe přijmou za modlu.

20.1.2015 v 22:08 | Karma: 21,01 | Přečteno: 1437x | Diskuse| Společnost

Jiřina Stavinohová

Mrazivé rozloučení se starým rokem

Možná přes okno uvidíš jen cosi co leží v trávě zmuchlané. Kombinace kombiné a plechovky od piva nebo to jen kouzlí mlha mrazivá?

30.12.2014 v 5:52 | Karma: 5,17 | Přečteno: 341x | Diskuse| Poezie a próza

Jiřina Stavinohová

Jak večeříme?

Zamyšlení o tom, jakým způsobem večeříme. Jeho účelem je pozastavit se, podívat se do historie a hlavně sousto pořádně prožvýkat.

30.10.2014 v 20:51 | Karma: 7,64 | Přečteno: 621x | Diskuse| Společnost

Jiřina Stavinohová

O pavoucích

Vskutku nevážné povídání o klepítkatcích, kteří v našich domovech žijí, ač nechceme, a dokáží zejména osobám ženského pohlaví okořenit běžný večer, kdy klidně uleháme do postelí. Jeho účelem je pobavit a podnítit fantazii.

26.10.2014 v 22:19 | Karma: 7,59 | Přečteno: 401x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

V Ostravě se střetl motorkář s dvěma vozidly, zraněním na místě podlehl

28. dubna 2024  11:15,  aktualizováno  13:29

V Ostravě na ulici Rudná poblíž křižovatky s ulicí Vratimovskou se střetl motorkář s dvěma vozidly....

Budeme radikální. Pro zachování důchodového věku uděláme všechno, řekl Havlíček

28. dubna 2024  13:28

Hnutí ANO udělá vše pro to, aby se nezvyšoval důchodový věk, řekl v pořadu Za pět dvanáct Karel...

Malostranský zápisník: Ze tří žen zbyla ve vládě jedna, ale ta zase vydá za tři

28. dubna 2024

Premium Proč se opět nepovedla feminizace české vlády? Kdo je poslední vládní květinka, která když mluví,...

TOP 09 má na ministra pro vědu a výzkum čtyři kandidáty, řekl Válek

28. dubna 2024  12:58

Na ministra pro vědu a výzkum má TOP 09 podle místopředsedy strany a ministra zdravotnictví...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 67
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 811x
Jsem žena, s duší šestnáctky, co ráda háže hnůj, protože sledovat v něm čirý ruch velkoměsta brouků je setsakramentsky zábavné!

Seznam rubrik