V jídelně

Seděl vzadu u okna a obědval. Vypadal přitažlivě. Na tu dálku jsem viděla jeho hluboký pohled a vousem orámovanou tvář. Nechodila jsem do závodky pravidelně, ale brzo jsem se na polední pauzu začala těšit jako malé dítě  a zamířila tam skoro každý den. (Upřímně řečeno - někdy jsem dokonce běžela, a jednou se přímo přerazila o turniket, který se otevřel neobvykle pomalu.)

Když jsem pak vstoupila do prostoru vonícího dobrotami, nahodila jsem rychle na obličeji výraz, který jsem považovala za nejvíc normální a krok přizpůsobila jedinému cíli – nezakopnout.

Koupila jsem si vždycky tatranku, protože tyto oplatky byly v regále na místě, odkud jsem ho mohla pár vteřin pozorovat. Nebylo překvapení, když mě po několika dnech paní pokladní počastovala bodrými slovy:“Každý den přemýšlíte, co si dáte, ale nakonec stejně tatranku, že?“

Zásuvka v práci se mi tak postupně plnila tatrankami (protože je nejím) a moje duše zase červeným pocitem, podobným jako jsou rozkvétající pivoňky.

Vůně těch pivoněk byl čím dál víc zřetelnější, protože náš vzájemný pohled do očí doplnil úsměv a za nějakou dobu i pozdravení.

´Kdo to je? Co dělá? Podle oblečení bych řekla, že něco se stavebninami, servisem nějakých strojů, nebo možná pracuje v nedalekém kamenictví u hřbitova. Ano, má velmi pěkné paže, určitě pracuje rukama,´ říkala jsem si.

Další týdny jsem NENÁPADNĚ sledovala, jak si nabírá jídlo a usmívá se na kuchaře a cítila neuvěřitelnou energii a chuť do života vždy poté, co se naše pohledy setkaly.

(Lidově řečeno – lítala jsem pak v práci jako utržená z řetězu.)

´Chci tě poznat?´znělo mi stále v hlavě. Já ale byla až tak nervózní, že to určitě na mě bylo znát.

Uplynula nějaká doba a já ve svém zájmu o tohoto muže polevila. Řekla jsem si, že co se má stát, se stane a je mi to všechno jedno.

Přišla jsem pak do jídelny a s talířem jídla usedla ke stolu.

Za chvíli přišel.

Když stál u pokladny a ladnými pohyby vytahoval stravenku z peněženky, řekla jsem v duchu:“Pojď za mnou! Dáme řeč a najíme se spolu.“

Muž odešel od pokladny a za pár vteřin stanul přede mnou.

„Dobrý den, můžu si přisednout?“ zeptal se.

Samozřejmě jsem souhlasila a řekla si v duchu:´Můj dobrý Bože, děkuji ti.´

Muž mi podal ruku a řekl:“Petr Nebeský, těší mě.“

Autor: Jiřina Stavinohová | pátek 8.8.2014 9:22 | karma článku: 13,67 | přečteno: 711x
  • Další články autora

Jiřina Stavinohová

Kočka je problém !

Žiji v městském bytě, kousek od velkého parku. Zatoužila jsem po kočičí společnosti. Vybrala jsem si dospělou kočičí dámu z útulku. Velmi mě ale zarazila podmínka současné chovatelky – prý za nic na světě nesmí kočka utéct ven...

22.6.2015 v 22:03 | Karma: 13,37 | Přečteno: 765x | Diskuse| Společnost

Jiřina Stavinohová

Vegetariánství a jiné omyly

Hodně vážná úvaha o dnešní vlně stravování, kdy podle mě nevyhrává "rozum - racio", nýbrž jakési marketingem do gigantických rozměrů pufované zrníčko kukuřice, které mnozí lidé hledající sami sebe přijmou za modlu.

20.1.2015 v 22:08 | Karma: 21,01 | Přečteno: 1437x | Diskuse| Společnost

Jiřina Stavinohová

Mrazivé rozloučení se starým rokem

Možná přes okno uvidíš jen cosi co leží v trávě zmuchlané. Kombinace kombiné a plechovky od piva nebo to jen kouzlí mlha mrazivá?

30.12.2014 v 5:52 | Karma: 5,17 | Přečteno: 341x | Diskuse| Poezie a próza

Jiřina Stavinohová

Jak večeříme?

Zamyšlení o tom, jakým způsobem večeříme. Jeho účelem je pozastavit se, podívat se do historie a hlavně sousto pořádně prožvýkat.

30.10.2014 v 20:51 | Karma: 7,64 | Přečteno: 621x | Diskuse| Společnost

Jiřina Stavinohová

O pavoucích

Vskutku nevážné povídání o klepítkatcích, kteří v našich domovech žijí, ač nechceme, a dokáží zejména osobám ženského pohlaví okořenit běžný večer, kdy klidně uleháme do postelí. Jeho účelem je pobavit a podnítit fantazii.

26.10.2014 v 22:19 | Karma: 7,59 | Přečteno: 401x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Putin přímo nenařídil zabít Navalného, dospěly k závěru americké tajné služby

27. dubna 2024  16:21

Americké tajné služby dospěly k závěru, že ruský prezident Vladimir Putin pravděpodobně přímo...

Na britského turistu zaútočil v Karibiku žralok. Muže zranil deset metrů od břehu

27. dubna 2024  16:17

Čtyřiašedesátiletý britský turista skončil na jednotce intenzivní péče, když jej u severního...

Kongresmanka z Ukrajiny byla proti pomoci. Zrada, říká její rodné město

27. dubna 2024  15:18

Neochota americké kongresmanky ukrajinského původu Victorie Spartzové hlasovat pro balíček pomoci...

Finský vládní poslanec se opil a vystřelil. Ponese následky, vzkázala šéfka strany

27. dubna 2024  14:23

Finský poslanec z krajně pravicové Strany Finů, která je součástí nynější vlády, se v pátek zapletl...

  • Počet článků 67
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 811x
Jsem žena, s duší šestnáctky, co ráda háže hnůj, protože sledovat v něm čirý ruch velkoměsta brouků je setsakramentsky zábavné!

Seznam rubrik